İki belediyeye şafak baskını! Yetişkin ve Yiğit gözaltında!
İki belediyeye şafak baskını! Yetişkin ve Yiğit gözaltında!
İçeriği Görüntüle

Seferihisar Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında gözaltında bulunan Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin’in sağlık durumuna ilişkin hemşiresi açıklamalarda bulundu. Yetişkin’in uzun süredir kronik rahatsızlıkları nedeniyle ev diyalizi tedavisi gördüğü ifade edildi.

Hemşire, İsmail Yetişkin’in şeker, diyabet ve kalp hastası olduğunu belirterek birden fazla kronik rahatsızlığı bulunduğunu söyledi. Bu nedenle uzun süredir ev diyalizi uygulandığını ifade etti.

8 saatlik ev diyalizi uygulanıyordu

Hemşire, yaklaşık 4 yılı aşkın süredir ev diyalizi yaptıklarını belirterek, standart 4 saatlik diyalizin yeterli gelmediği için 8 saatlik tedavi uygulandığını aktardı.

4 saatlik diyaliz yetersiz kaldı

Gözaltı sürecinde yapılan 4 saatlik diyalizin yetersiz kaldığını ifade eden hemşire, bu sürenin hastanın mevcut tedavi planına uygun olmadığını söyledi.

Diyaliz süreci ve zamanlama

Hemşire, diyalizin normalde evde belirli günlerde yapıldığını, süreç içinde bir gecikme yaşandığını ve tedavinin bugün 4 saat olarak gerçekleştirildiğini ifade etti.

Haftalık tedavi düzeni

Yetişkin’in haftada üç gün diyalize girdiğini belirten hemşire, bir sonraki seansın pazartesi günü planlandığını söyledi.

Hemşire, diyaliz hastalarında moralin önemli olduğunu, stres ve uykusuzluğun tansiyonu yükseltebileceğini ifade etti. Ayrıca hastaların özel beslenme düzenine ihtiyaç duyduğunu ve ilaçların düzenli kullanıldığını aktardı.

Kaynak: CUMHURİYET