Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Hastanesi’nde yaşanan siber saldırı sonucu sistemlerin çökmesiyle sağlık hizmetlerinin durma noktasına gelmesine, Genel Sağlık-İş İzmir Şubesi’nden sert tepki geldi.

Sendika, yaşanan kaosun bir yönetim zafiyeti olduğunu vurgulayarak yetkilileri göreve çağırdı.

“Kan dökmeden” sözleri üzerine Gümrükçü’ye ADD’den ihraç talebi!
“Kan dökmeden” sözleri üzerine Gümrükçü’ye ADD’den ihraç talebi!
İçeriği Görüntüle

“Sağlık hizmeti tamamen durdu”

Genel Sağlık-İş İzmir Şube Başkanı Derya Pekel, siber saldırı sonrası poliklinik hizmetleri, kayıt işlemleri, tetkik süreçleri ve ameliyat programlarının tamamen durduğunu belirtti.

Milyonlarca liralık yatırıma rağmen tek bir sistem arızasıyla hizmetin aksamasını eleştiren Pekel, “Bölgenin en önemli sağlık kuruluşunda hizmetin bu noktaya gelmesi ciddi bir yönetim sorunudur” dedi.

“Sorumlu, liyakatsiz yöneticiler”

Yaşanan mağduriyetin faturasının sağlık çalışanlarına kesilmemesi gerektiğini ifade eden Pekel, siyasi iktidarın atadığı liyakatsiz yöneticilerin süreci yönetemediğini belirtti.

Pekel, “Yaşanan kaosun sorumlusu olmayan sağlık emekçileri, öfkeli yurttaşların tepkisiyle baş başa bırakılmıştır. Yurttaşların canına gelebilecek zararın faturası çalışana kesilemez” ifadelerini kullandı.

Şeffaflık ve acil çözüm çağrısı

Yetkililerin olayın nedenini, kapsamını ve benzer durumların yaşanmaması için alınacak önlemleri şeffaf bir şekilde paylaşmasını talep eden sendika, sorunun acilen çözülmesini beklediklerini kaydetti.

21 Haziran gecesi başlayan siber saldırıda hackerların 800 bin dolar fidye istediği ve hastanede tam anlamıyla bir kaosun hâkim olduğu bilgisi ise gündemdeki yerini koruyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ