Türkiye’nin önde gelen piliç eti üreticilerinden Lezita, Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından düzenlenen 26. Mükemmelliği Arayış Sempozyumu kapsamında önemli bir başarıya imza attı. Şirket, “Analitik Enerji Yönetimi Projesi” ile “Yılın Başarılı Ekibi Altın Ödül”ünün sahibi oldu.
Sürdürülebilirlik odaklı dijital dönüşüm
Lezita’nın hayata geçirdiği proje kapsamında tesis genelindeki enerji ve su tüketimleri gerçek zamanlı olarak izlenebilir hale getirildi. Böylece kaynak kullanımı daha kontrollü ve verimli bir yapıya kavuşturuldu.
Şirket içi bilgi birikimiyle geliştirilen sistem, yüksek maliyetli dış yatırımlara gerek kalmadan esnek ve ölçeklenebilir bir dijital altyapı oluşturulmasını sağladı.
Su ve enerji tasarrufunda önemli kazanımlar
Proje kapsamında tesis içerisindeki 15 kritik noktada anlık su takibi yapılarak olası kaçakların hızlı şekilde tespit edilmesi sağlandı.
Ayrıca birim ürün başına elektrik tüketiminde yüzde 5 iyileştirme hedeflenirken, yıllık yaklaşık 3 bin ton karbon emisyonu azaltımı öngörülüyor.

Çevresel sürdürülebilirliğe katkı
Analitik Enerji Yönetimi Projesi’nin yalnızca operasyonel verimlilik değil, aynı zamanda çevresel sürdürülebilirlik açısından da önemli bir rol üstlendiği vurgulandı.
Enerji ve kaynak kullanımındaki optimizasyonun, şirketin karbon ayak izinin azaltılmasına doğrudan katkı sağladığı ifade edildi.
“İş yapış biçimimizin ayrılmaz parçası”
Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül, sürdürülebilirlik ve verimlilik odaklı projelerin şirket kültürünün temel bir parçası olduğunu belirtti.
Ergül, KalDer’den alınan ödülün ekip çalışması, yenilikçi yaklaşım ve sürekli iyileştirme kültürünün bir göstergesi olduğunu ifade etti.




