Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, çocuklara erken yaşta doğa sevgisi ve üretim bilinci kazandırmak amacıyla 9 Eylül İlköğretim Okulu’nda anlamlı bir etkinliğe imza attı.
Bornova Belediyesi Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü tarafından yürütülen proje kapsamında, minik öğrencilere özel saksılarda hazırlanan çilek fideleri armağan edildi.
“Geleceğe yeşil bir umut ekiyoruz”
Sınıfları tek tek gezerek çocuklarla yakından ilgilenen Başkan Eşki, tarımsal farkındalığın okul sıralarında başlaması gerektiğini vurguladı.
Çocukların dijital dünyadan uzaklaşarak toprakla bağ kurmasını hedeflediklerini belirten Eşki, “Bugün burada evlatlarımıza kendi elleriyle büyütüp meyvesini toplayabilecekleri çilek fideleri verdik. Aslında biz bugün sadece bir bitki dağıtmadık, çocuklarımızın kalbine doğa sevgisi, geleceğimize ise yeşil bir umut ektik” dedi.
Özel saksılarda doğa sürprizi
Etkinlikte çocuklar için özel olarak hazırlanan saksılar ve taşımayı kolaylaştıran şık çantalar büyük ilgi gördü.
Fidelerini teslim alan minikler, sınıf öğretmenleri ve velilerin de desteğiyle okul bahçesini neşeli seslerle doldurdu.
Başkan Eşki, çocuklara fidelerin bakımı ve sulanması konusunda da çeşitli tüyolar verdi.
Başkan Eşki’ye çocuklardan sevgi seli
Dağıtım töreninin ardından öğrenciler, öğretmenleri ve Başkan Ömer Eşki ile birlikte çilek saksılarını havaya kaldırarak bu anı ölümsüzleştirdi.
Bornova Belediyesi’nin çevre bilincini artıran, tarımı ve geri dönüşümü sevdiren projelerini okul genelinde sürdüreceği bildirildi.