Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Hastanesi, 21 Haziran gecesi başlayan büyük bir siber saldırıyla sarsıldı.

Hastanenin tüm dijital altyapısını hedef alan saldırı nedeniyle randevu sisteminden ameliyat girişlerine kadar tüm dijital işlemler durdu.

Hastane çalışanı: “Her şey durmuş durumda”

Dokuz Eylül Hastanesi çalışanından edindiğimiz bilgilere göre, 21 Haziran gecesi fark edilen saldırı sonrası hastanede tam anlamıyla kaos hâkim. Bir hastane personeli yaşadıkları mağduriyeti şu sözlerle anlattı:

“Dün itibariyle biz geldiğimizde sistemler yoktu. Hasta muayeneleri, girişler, ameliyatlar, veri girişleri her şey durmuş durumdaydı. İnsanlar randevu alamadı, muayene olamadı. Özellikle radyolojide ciddi aksaklıklar yaşandı.”

Whatsapp Image 2026 06 23 At 15.22.11

72 saat süre ve kripto fidye

Siber saldırganların, sistemde bıraktıkları bir mesajla 800 bin dolar fidye talep ettiği öğrenildi.

Özgür Coşkun ile Pusula programının bugünkü konuğu Seyrek eski Belediye Başkanı Nurgül Uçar
Özgür Coşkun ile Pusula programının bugünkü konuğu Seyrek eski Belediye Başkanı Nurgül Uçar
İçeriği Görüntüle

iddialar arasında, ödemenin kripto hesap aracılığıyla 72 saat içinde yapılmasını isteyen hackerlar, paranın yatırılmaması durumunda tüm veri tabanını ve arşiv sistemini kalıcı olarak çökertmekle tehdit ettiği bilgisi yer aldı.

Şu an için hastane arşivindeki birçok veriye ulaşılamadığı ve internet erişiminin tamamen kesildiği iddia edildi.

Web sitesi çöktü, kuyruklar oluştu

Saldırı sonucunda hastanenin internet sitesi de erişime kapandı ve randevu sistemi devre dışı kaldı.

Polikliniklerde doktorların reçete yazmakta, radyoloji tekniklerinin ise görüntüleme yapmakta büyük zorluk çektiği ileri sürüldü.

Ameliyatların aksayarak devam ettiği hastanede ciddi yığılmalar oluşurken, vatandaşların önümüzdeki hafta için de randevu alamadığı ifade edildi.

Kaynak: HABER MERKEZİ