İzmir Metrosu’nda 22 Haziran 2026 sabah saatlerinde yaşanan hırsızlık girişimi nedeniyle sinyalizasyon sisteminde arıza meydana geldi. Olayın ardından hat üzerinde seferler kontrollü şekilde ve tek hat üzerinden gerçekleştirildi.
Sinyal kablolarına hırsızlık girişimi
İzmir Metro AŞ tarafından yapılan açıklamaya göre, Bölge ve Sanayi istasyonları arasında sinyal sistemini besleyen kablolara yönelik hırsızlık girişimi tespit edildi.
Bu durumun sinyalizasyon sisteminde aksaklığa yol açtığı ve güvenlik gerekçesiyle trenlerin düşük hızda çalıştırıldığı bildirildi.
Seferlerde kısa süreli aksama
Arızanın giderilmesi süresince Bölge–Evka 3 hattında seferlerin tek hat üzerinden yapıldığı ve bazı gecikmeler yaşandığı belirtildi.
Yolcu mağduriyetini azaltmak için ek sefer düzenlemeleri devreye alındı.
Saat 11.00 itibarıyla normale döndü
Yapılan teknik müdahalelerin ardından metro seferlerinin saat 11.00 itibarıyla normal seyrine döndüğü açıklandı.
Yetkililer, sistemin tamamen güvenli hale getirilmesi için gece saatlerinde ek teknik çalışmalar yapılacağını ifade etti.
Adli süreç başlatıldı
Olayla ilgili adli sürecin başlatıldığı, benzer durumların tekrar yaşanmaması için gerekli güvenlik önlemlerinin artırıldığı bildirildi.