İş Dünyası

İzmirli fırıncılar İESOB’da buluştu: “İzmir modeli Türkiye’ye örnek oluyor”

İzmir Fırıncılar Odası’nın ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda sektör temsilcileri bir araya geldi. Fırıncıların yaşadığı sorunların ele alındığı toplantıda konuşan Oda Başkanı Kemal Sırtı, İzmir’de oluşturulan dayanışma modelinin Türkiye’ye örnek olduğunu söyledi.

İzmir’de faaliyet gösteren fırıncılar ve sektör temsilcileri, İzmir Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (İESOB) Cemal Tercan Salonu’nda düzenlenen toplantıda buluştu. İzmir Fırıncılar Odası Başkanı Kemal Sırtı’nın başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda, sektörün mevcut durumu, artan maliyetler ve sürdürülebilir üretim koşulları değerlendirildi.

Toplantıya İzmir Ticaret Odası Meclis Üyesi Hüseyin Sağır, Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Meclis Üyesi Soner Çelik, İzmir Ticaret Borsası temsilcisi Nihat Sağır ile kentin önde gelen fırıncıları ve çeşitli kurumlarda görev yapan sektör temsilcileri katıldı.

Toplantıda sektörün ortak sorunları ve çözüm önerileri masaya yatırılırken, birlik ve beraberlik mesajları ön plana çıktı.

“İzmir modeli Türkiye’ye örnek oluyor”

İzmir Fırıncılar Odası Başkanı Kemal Sırtı, kentte kamu kurumları, yerel yönetimler, meslek örgütleri ve vatandaşlar arasında güçlü bir iş birliği bulunduğunu belirterek, bu uyumun Türkiye genelinde örnek gösterildiğini söyledi.

Sırtı, “İzmir’de valilik, yerel yönetimler, meslek örgütleri ve halk arasında güzel bir konsensüs oluşturduk. Bu uyum tüm Türkiye’ye örnek oluyor. Meslek örgütlerindeki tüm sektör temsilcilerimizle birlik ve beraberlik içinde çalışıyoruz. Hep birlikte fırıncı esnafı için daha güçlü ve sürdürülebilir bir geleceğe yürüyoruz” dedi.

Artan maliyetler masaya yatırıldı

Toplantıda ekmek üretimindeki maliyet artışları ve sektörün yaşadığı ekonomik sorunların detaylı şekilde ele alındığını ifade eden Sırtı, ortak hedeflerinin fırıncı esnafının emeğinin karşılığını alabileceği adil bir sistem oluşturmak olduğunu vurguladı.

Fırıncıların toplumun en özverili meslek gruplarından biri olduğunu belirten Sırtı, “Bayram, tatil, afet demeden halkımıza hizmet ediyoruz. Ailemizden ve sosyal hayatımızdan fedakârlık yapıyoruz. Buna rağmen artan maliyetleri ürettiğimiz ekmeğe yeterince yansıtamıyoruz” diye konuştu.

“Olumsuz eleştiriler bizi üzüyor”

Türkiye’nin birçok kentinde fırıncı esnafının haksız eleştirilere maruz kaldığını dile getiren Sırtı, sektörün yaşadığı zorlukların daha iyi anlaşılması gerektiğini söyledi.

“Bunca fedakârlığa rağmen bazı şehirlerde fırıncı esnafının olumsuz şekilde gündeme getirilmesi bizi üzüyor. Oysa fırıncılar gece gündüz demeden halkın ekmek ihtiyacını karşılamak için çalışıyor” ifadelerini kullandı.

“Kayıtdışıyla mücadelede kararlıyız”

İzmir’de kayıtdışı üretim ve satışla mücadele konusunda önemli adımlar attıklarını belirten Sırtı, şehir dışından gelen ekmek satışlarının önlenmesi ve açıkta satılan ekmeklerle mücadele konusunda kurumlarla iş birliği içinde çalıştıklarını kaydetti.

Sırtı, “İzmir’deki birlik ve beraberliğimiz sayesinde esnafımızı mağdur etmiyoruz. Kayıtdışıyla hep birlikte mücadele ediyoruz. Pazarlarda açıkta satılan ekmeklere ve kayıtdışı çalışan fırınlara karşı kararlı bir mücadele yürütüyoruz” dedi.

“Fırıncı camiasını büyük bir aile yaptık”

Sektörde geçmişte yaşanan ayrışmaların sona erdiğini ifade eden Kemal Sırtı, İzmir’de fırıncılar arasında güçlü bir dayanışma ortamı oluşturduklarını söyledi.

Sırtı, “Fırıncı camiasını tek vücut haline getirdik. Büyük-küçük fırıncı ayrımını ortadan kaldırdık. Fırıncının emeğini, özverisini ve yaşadığı sorunları topluma doğru anlatıyoruz. Allah bu güzel dayanışmamızı bozmasın” diye konuştu.

window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-PPV6YT9CVE');